




Tilaus- ja toimitusehdot

Tilaaminen
Kirjan tilaaminen tapahtuu Kauppa-sivulla. Tilaaja valitsee lomakkeella tilattavien kirjojen määrän ja antaa myös muut ruksilla (*) merkityt tiedot. Sähköpostiosoite, johon tilaaja haluaa tilausvahvistuksen ja ohjeen ennakkomaksun suorittamisesta, tulee antaa kahdesti. Muut kuin ruksilla merkityt kentät ovat vapaaehtoisia. Kun lomake on täytetty, tilaaja painaa lomakkeen lopussa olevaa painiketta Tilaa, minkä jälkeen lomakkeella annettuun sähköpostiin tulee vahvistus tilauksesta ja ohje tilauksen maksamiseen. Jos sähköposti ei jostain syystä tule perille, vaikka osoite on varmasti oikein annettu, kannattaa vielä tarkistaa roskaposti-/spam-kansio, sillä tilauksen vahvistus on saattanut mennä sinne. Jos nämä toimenpiteet eivät auta, otathan yhteyttä Kelmeeseen.

Lomakkeella kysytään myös lupaa lähettää tietoa Kelmeen tulevista julkaisuista. Jos et myönnä lupaa millekään markkinointimuodolle, Kelmee voi olla sinuun yhteydessä vain tähän nimenomaiseen tilaukseesi liittyvissä asioissa.

Tilaus tulee maksaa kokonaisuudessaan ennen toimitusta.

Jos olet alle 18-vuotias, pyydä tilaukselle huoltajasi lupa ennen tilauksen tekemistä ja maksamista.

Hinnat
Hinnat on ilmoitettu euroissa ja ne sisältävät arvonlisäveron. Kirjojen arvonlisävero on 10 %. Tilatun tuotteen hinta on aina palvelun sivulla tilaushetkellä näkyvä hinta, johon lisätään toimituskulu. Tilauksen lopullinen hinta ilmenee tilausvahvistuksesta.

Toimituskulut
1 kirjan tilaus: toimituskulu 7 euroa
2-9 kirjan tilaus: toimituskulu 9 euroa

Vähintään kymmenen kirjaa sisältävät tilaukset sähköpostitse osoitteeseen ville@kelmee.fi.

Toimitustavat
Tilaukset toimitetaan koosta riippuen joko kirjeenä suoraan kotiisi tai postipakettina, jonka voit noutaa lähimmästä Postin toimipisteestä.

Verkkokaupasta tehdyt tilaukset voidaan toimittaa ainoastaan Manner-Suomeen.

Tuotteiden saatavuus ja toimitusaika
Toimitusaika on noin 2-5 päivää maksusuorituksesta. Toimitusaika on ohjeellinen eikä sido Kelmeetä. Pidätämme oikeuden toimittaa tilaus osissa. Kaikista samaan tilaukseen kuuluvista paketeista veloitetaan kuitenkin vain yhdet toimituskulut. Jos tilaamasi tuote on loppunut ja toimitusaika pitenee, tästä ilmoitetaan sinulle sähköpostitse, kirjeitse tai puhelimitse.

Maksutavat
Tilaus tulee maksaa kokonaisuudessaan ennen toimitusta. Voit tehdä tilisiirron verkkopankissasi tai pankkisi konttorissa.

Yritysasiakkaan maksutavat
Edellä mainitun maksutavan lisäksi Kelmee voi myöntää yritysasiakkaalle (tai muu Y-tunnuksellinen toiminta, esim. yhdistys) myös oikeuden ostaa tuotteita laskuun. Halutessaan ostaa laskulle yritysasiakkaan tulee olla yhteydessä: ville@kelmee.fi tai puhelin 0400 213072. Tilausnumeroon soittaminen maksaa asiakkaalle normaalin paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun. Maksun suuruus selviää omalta puhelinoperaattorilta.

Peruuttamisoikeus

Tilaajalla on oikeus peruuttaa tilaus 14 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun tavara on vastaanotettu. Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi tilaajan on ilmoitettava meille (Kelmee, ℅ Ville Lindgren, Yrjönkatu 4 B 44, 28100 Pori tai ville@kelmee.fi ) päätöksestä peruuttaa sopimus yksiselitteisellä tavalla (esimerkiksi sähköpostilla tai kirjeellä postitse). Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että ilmoitus peruuttamisoikeuden käytöstä on lähetetty ennen peruuttamisajan päättymistä.

Tuotteen noutamatta jättäminen Postista ja peruutuksesta ilmoittamattomuus ei ole kuluttajasuojalain mukainen peruutus. Mikäli tilaus peruuntuu noutamattoman paketin takia, perimme palautuksesta aiheutuneet postikulut tilaajalta.

Jos tilaaja peruuttaa sopimuksen, palautamme tilaajalle kaikki saamamme suoritukset, myös toimituskustannukset, viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuamme. Jos tilaaja palauttaa vain osan tilauksella olleista tuotteista, emme palauta toimituskustannuksia. Jos tuotteet on tilattu laskulla, palautettujen tuotteiden osuuden voi vähentää laskun loppusummasta.

Tilaajan on lähetettävä tavarat takaisin tai luovutettava ne meille viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Suoritusten palautuksen määräaikaa noudatetaan, jos tavarat lähetetään takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä. Tilaaja vastaa tavaroiden palauttamisesta johtuvista välittömistä kustannuksista. Tilaaja on vastuussa vain sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka on seurausta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä. Palautuksen edellytyksenä on, että tuote on moitteettomassa kunnossa eikä sitä ole otettu käyttöön. Emme ota vastaan postiennakolla lähetettyjä palautuksia.

Jos tuotteessa on tilaajan toivoma omistuskirjoitus tai tuotetta on muuten ennen toimitusta muokattu tilaajan toivomalla tavalla, tilauksella/sopimuksella ei ole peruutusoikeutta, eikä tuotteella ole palautusoikeutta.

Ongelmatilanteet kuljetuksessa sekä viallisten tuotteiden osalta

Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai sinulle on toimitettu väärä tuote, ilmoita tästä välittömästi Kelmeelle (yhteystiedot alla). Jos paketti on vioittunut kuljetuksessa, on tästä tehtävä välittömästi reklamaatio kuljetusyhtiöön.

Yhteystiedot
Jos haluat tietää lisää myytävien tuotteiden ominaisuuksista, saatavuudesta, maksukäytännöistä tai verkkokaupan käytöstä, ota yhteys:

Kelmee c/o Ville Lindgren, Yrjönkatu 4 B 44, 28100 Pori, ville@kelmee.fi, puhelin 0400 213072

Ehdot päivitetty 6.1.2018.